Kontrolní samoodečet znamená, že si sami provedete odečet své spotřeby elektřiny nebo plynu a odečtenou hodnotu nám nahlásíte. V následující pravidelné faktuře pak uvidíte svou spotřebu a cenu za energie rozdělenou – před samoodečtem a po něm. Díky tomu budete mít lepší přehled jak o své spotřebě, tak o ceně, kterou za ni platíte. Nahlášení kontrolního samoodečtu je zdarma.
Mimořádný samoodečet
Mimořádný samoodečet znamená, že si sami provedete odečet své spotřeby elektřiny nebo plynu a odečtenou hodnotu nám nahlásíte. My vám pak k tomuto stavu pošleme mimořádnou fakturu. Za její vystavení se platí dva poplatky – distributorovi a nám jako obchodníkovi. Distributor výši poplatku uvádí na svých webových stránkách, náš obchodní poplatek najdete v Ceníku rozšířených služeb. Distribuční ani obchodní poplatek se nevztahuje na faktury vystavené k 31. 12.
Řádný odečet
Při řádném odečtu se u vás jednou za rok zastaví pracovník distributora a odečet provede. Aby to mohl udělat, je potřeba ho pustit k měřidlu, i když je třeba na soukromém pozemku. Distributor vám dopředu může poslat požadavek o zpřístupnění odběrného místa. Pokud v danou dobu nemůžete místo zpřístupnit, řiďte se pokyny distributora. Odečet může provést zástupce distributora ručně, nebo je možné provést samoodečet.
Vyberte v panelu vlevo sekci „Potřebuji zařídit“ a zvolte, jestli se jedná o samoodečet pro jedno odběrné místo „Jednotlivý požadavek“ nebo o „Hromadný požadavek“ pro více odběrných míst.
U jednotlivého požadavku pak v části „Platby“ vyberte formu odečtu.
V případě požadavku hromadného se k zadání samoodečtu dostanete přímo.
Nezapomeňte zkontrolovat, jestli souhlasí číslo měřidla, zadejte jeho stav a datum odečtu.
Zadejte e-mail, na který vám napíšeme, jakmile váš požadavek zpracujeme. A je to!
Abyste mohli stav ze svého elektroměru správně odečíst, zjistěte nejdřív jeho typ. Podle druhu sjednané distribuční sazby máte na odběrném místě jednotarifní (sazba C01d, C02d, C03d), nebo dvoutarifní elektroměr (sazba C25d, C26d, C27d, C35d, C46d, C55d, C56d).
Na jednotarifním elektroměru je jen jeden číselník pro vysoký tarif. U dvoutarifního elektroměru máte číselníky dva – horní pro vysoký tarif a spodní pro nízký tarif.
Pokud jsou číselníky vedle sebe, levý ukazuje spotřebu ve vysokém a pravý v nízkém tarifu. Na digitálním elektroměru se stavy obou tarifů střídají.
Do odečtu uvádějte jen stav před desetinnou čárkou.
K odečtu potřebujete i výrobní číslo elektroměru. Najdete ho nejčastěji vedle písmena N nebo Nr.
Pokud se vám nedaří údaje z elektroměru přečíst, můžete se obrátit přímo na svého distributora: E.GD, ČEZ Distribuce, PREdistribuce
Na přístroji je jenom jeden číselník. Z něj opište číslice před desetinnou čárkou.
K odečtu potřebujete i výrobní číslo plynoměru, které najdete na jeho štítku. Vždycky je před ním zkratka No., Nr. nebo N. Zadejte prosím jen znaky před první pomlčkou.
Když nám nahlásíte samoodečet elektřiny nebo plynu, neznamená to, že vám k němu vystavíme zvláštní fakturu. Odečtené hodnoty ale najdete na faktuře na konci zúčtovacího období. Pokud od nás potřebujete fakturu častěji než jednou za rok, můžete požádat o vystavení mimořádné faktury v Energii24.
Na nahlášení kontrolního samoodečtu máte 5 pracovních dnů. Když chcete nahlásit samoodečet třeba k 31. 3., pošlete nám ho nejpozději 5 pracovních dnů po tomto datu. My vám pak potvrdíme, že distributor tento odečet zaevidoval.
Na nahlášení mimořádného samoodečtu máte 5 pracovních dnů. Když chcete nahlásit samoodečet třeba k 31. 3., pošlete nám ho nejpozději 5 pracovních dnů po tomto datu. My vám pak potvrdíme, že distributor tento odečet zaevidoval.
Zvládnu samoodečet bez vaší pomoci?
Samozřejmě, že zvládnete. Stačí se přihlásit do Energie24, kde kliknete na "Samoodečet". Portál už vás sám navede na vše, co je potřeba.
Děkujeme za váš názor, který využijeme k dalšímu vylepšování našich webových stránek.
Děkujeme za váš názor. Rádi informace vylepšíme, pokud nám poradíte jak. Nepište nám sem ale prosím konkrétní požadavky, ty vyřešíte jedině přes info@eon.cz
Pole nesmí být prázdné
Všechno vyřešíte online
Portál Energie24
Už nemusíte chodit na pobočku nebo volat. Stačí se u nás zaregistrovat a vše vyřešíte online.