S přepisem energií vám pomůžeme
Stěhujete se, prodáváte nebo kupujete nemovitost? Pak se vás přepis energií určitě týká. Naštěstí to jde online, takže nemusíte nikam chodit. V našem průvodci zjistíte, jak přepis probíhá a jaké dokumenty od vás potřebujeme.
Potřebuju přepsat elektřinu nebo plyn
Jak přepis probíhá
Projděte naším průvodcem, zabere vám to jen chvilku.
Na konci průvodce najdete formulář – ten prosím vyplňte.
My vám připravíme smlouvu, kterou stačí podepsat.
Když budete potřebovat, s přepisem vám rádi pomůžeme.
Informace pro živnostníky najdete tady.
Podepisujte smlouvy elektronicky, je to rychlejší
Co vás často zajímá
Přepis odběrného místa je potřeba provést, když se na jednom odběrném místě střídají dva různí zákazníci. Většinou to bývá při stěhování nebo koupi nemovitosti. Pokud chcete přepsat odběrné místo, na které už energie dodáváme my, uděláte to jednoduše na této stránce a celý přepis vám zabere jen pár dní.
Jestliže vaše odběrné místo u E.ONu zatím není, musíme zároveň s přepisem vyřídit i změnu dodavatele. To už trvá o něco déle, ale určitě to společně zvládneme. Ať už řešíte elektřinu nebo plyn, stačí, když nám na sebe necháte kontakt.
Pro online přepis si jako stávající zákazník prosím připravte své zákaznické číslo, číslo EAN/EIC a adresu odběrného místa, kterého se přepis týká. Všechny tyto údaje najdete na faktuře za energie. Kromě toho budeme potřebovat e-mail a telefon původního i nového zákazníka.
U přepisu právnické osoby je navíc důležité, abychom komunikovali s někým, kdo má oprávnění tyto případy řešit. Proto si prosím připravte plnou moc nebo jiný doklad, který tuto skutečnost potvrzuje. Někdy potřebujeme doplnit i další doklady – třeba vztah nového zákazníka k nemovitosti. Pokud to bude nutné, upozorníme vás na to už během vyplňování informací k přepisu.
Na tyto situace je online přepis zatím krátký:
- Přepisujete maloodběr se spotřebou nad 50 MWh/rok v případě elektřiny a se spotřebou vyšší než 63 MWh/rok v případě plynu.
- Potřebujete přepsat velkoodběr nebo maloodběr plynu s typem měření CM, případně odběr elektřiny s hodnotou hlavního jističe vyšší než 3x200A.
- Elektřinu nebo plyn přepisujete mezi domácností a sdružením vlastníků jednotek, popřípadě jiným podnikatelem s distribuční sazbou pro domácnosti.
- Nemáme od vás zaplacené všechny faktury, původní zákazník zemřel nebo se s ním nemůžeme spojit.
- Smlouvu nového zákazníka musí ve vaší společnosti podepisovat víc osob.
- Odběrné místo je u jiného dodavatele.
U přepisu jde o dohodu původního a nového zákazníka. Nejdřív proto na daném odběrném místě musíme uzavřít smlouvu s novým zákazníkem, teprve potom můžeme řešit další kroky.
Žádost původního zákazníka na přepis smlouvy platí 14 dnů. Doporučujeme domluvit se s novým zákazníkem, aby termín nezmeškal.
Žádost o přepis může stornovat původní zákazník, pokud smlouvu nakonec přepisovat nechce. Případně to může udělat i nový zákazník, pokud třeba nesouhlasí s uvedenými stavy měřidla. Nejlepší bude, když se předem společně domluvíte na podmínkách přepisu. I když ale jedna strana žádost stornuje, můžete celý proces začít znovu.
Přeplatek vám pošleme způsobem, který máte uvedený ve smlouvě. Nastavení si můžete zkontrolovat nebo změnit v zákaznickém portále Energie24. Většina našich zákazníků volí inkaso nebo platbu přímo na účet, protože je to pro ně nejjednodušší a nemusí na nic myslet.