Jak hradit zálohy a platby
Zaplatit zálohy a platby můžete hned několika způsoby. Nejrychlejší je to online přes aplikaci Energie24.
Vyberte, jaký typ platby vás zajímá
Platba přes SIPO (sdružené inkaso plateb obyvatelstva)
Hned v úvodu je důležité si říct, že založení i nastavení SIPO zařídíte jen u České pošty, a to na kterékoliv jejich pobočce. My vám v tom bohužel nijak nepomůžeme. Na pobočce pošty si zároveň vždycky domluvíte, jestli budete SIPO platit hotově, převodem nebo inkasem z účtu. To zůstane mezi vámi a poštou, my se k informaci o způsobu plateb nijak nedostaneme. Nám už pak jen nahlásíte spojovací číslo, pod kterým budou platby probíhat.
SIPO je totiž službou výhradně České pošty, která umožňuje sdružit všechny pravidelné platby - třeba za elektřinu, plyn, vodu, nájemné, telefon, pojistné nebo předplatné novin - do jedné jediné.
Je vhodné k platbě měsíčních záloh. Pokud se vám změní nebo si je sami upravíte, na poštu už nemusíte, novou částku do SIPO pošleme sami.
V případě, že SIPO využíváte k platbě záloh, musíte si ještě vybrat způsob úhrady případného nedoplatku:
- přímým inkasem z účtu - dohodněte se ve vaší bance na aktivaci přímého inkasa včetně dostatečného finančního limitu;
- jednorázovým převodním příkazem.
Platba přímým inkasem
Pokud chcete platit zálohy a faktury přímým inkasem, musíte si ho nejdřív nastavit ve vaší bance a tím nám povolit, abychom platbu pravidelně vyřizovali za vás. Nezapomeňte na nastavení dostatečného limitu, aby se vám mohla platba pokaždé automaticky strhnout.
Výhodou inkasa je, že tímto způsobem můžete platit automaticky i faktury s rozdílnými částkami a nemusíte je pokaždé zadávat a hlídat splatnost. Platit musíte pokaždé ze stejného účtu.
Číslo našeho účtu najdete v portálu Energie24. Stačí se přihlásit, vybrat si odběrné místo, o které se vám jedná a přejít do sekce Platební údaje.
Pokud máte pro platbu nedoplatku nebo záloh nastavené inkaso a zjistili jste, že neproběhlo, ověřte si nejprve povolení k inkasu ve svém bankovnictví.
Důvodů, proč inkaso neproběhlo, může být několik:
- Skončila platnost povolení k inkasu
Při povolování inkasa v internetovém bankovnictví je většinou třeba nastavit dobu platnosti od počátečního data do vybraného data v budoucnosti.
Podívejte se, jestli povolení inkasa neskončilo právě proto. - Nedostatečný limit pro platby
Pokud se vám navýšily zálohy, nebo jste měli vyšší nedoplatek, je možné, že inkaso neprošlo z důvodu nastaveného limitu. Ověřte tedy limit inkasa a případně ho upravte. - Máte povolené jen jedno inkaso v měsíci
Pokud máte povolené jen jedno inkaso v měsíci, inkaso na druhou platbu neprojde. - Máte nastavené povolení k inkasu pro jiný účet
Zkontrolujte si v nastavení inkasa, že je pro konkrétní smlouvu povoleno na správný účet. Účty pro jednotlivé smlouvy se můžou lišit. - V nastavení inkasa máte uvedený variabilní symbol
U některých bank je možné v nastavení inkasa zadat i variabilní symbol. Ten prosím nevyplňujte, pole nechte prázdné.
Platba převodem z účtu
Pokud si vyberete platbu převodním příkazem, stačí si nastavit pravidelnou platbu na náš účet. Tento způsob je vhodný například pro placení záloh, kdy se vám každý měsíc strhává stejná částka. Aby peníze na náš účet dorazily včas, doporučujeme odesílat platby 2 dny před jejich splatností.
Jestli raději platíte jednorázově, nemusíte předem nastavovat nic. Jednoduše každý měsíc zadáte platbu a odešlete ji platebním příkazem třeba ze svého internetového bankovnictví, nebo přes QR kód. Všechny údaje k platbě najdete ve vyúčtování.
Číslo našeho účtu i variabilní symbol pro platbu najdete v portálu Energie24. Stačí se přihlásit, vybrat si odběrné místo, o které se vám jedná a přejít do sekce Platební údaje.
Platba on-line platební kartou
Pravidelné zálohy i faktury můžete platit také přes zákaznický portál nebo mobilní aplikaci Energie24. Pokud chcete platit kartou online, nastavte si úhradu převodním příkazem. Kartou pak pokaždé zaplatíte kliknutím na tlačítko „Zaplatit“ přímo v Energii24.
Pokud chcete platit kartou i zálohy, budete si muset pohlídat, aby platba odešla pokaždé včas. I v tomto případě se vás budeme ptát na číslo vašeho bankovního účtu, protože ho potřebujeme znát kvůli vyplácení přeplatků.
Pravidelné platby na jednom místě
Pravidelné zálohy i faktury můžete platit jednoduše přes zákaznický portál nebo mobilní aplikaci Energie24.
Jak na to v Energii24
- Jděte na energie24.cz a přihlaste se do svého zákaznického účtu.
- Vlevo vyberte své odběrné místo, pro které chcete nastavit platby.
- Klikněte na „Potřebuji zařídit”.
- V části „Platby” najdete odkaz „Změna způsobu placení záloh a faktur”.
Jak na změnu způsobu platby?
Pomohly vám informace na této stránce?
Děkujeme za váš názor, který využijeme k dalšímu vylepšování našich webových stránek.
Děkujeme za váš názor. Rádi informace vylepšíme, pokud nám poradíte jak. Nepište nám sem ale prosím konkrétní požadavky, ty vyřešíte jedině přes info@eon.cz