Online přepis energií už do tří dnů

Ať už potřebujete energie přepsat z jakéhokoliv důvodu, tady vám poradíme, jak na to.
Přes našeho online průvodce zvládnete změnu odběratele rychle a jednoduše

Přepsání elektřiny a plynu je potřeba v těchto situacích: stěhujete se, prodáváte nebo kupujete nemovitost, přepisujete nemovitost v rámci rodiny, případně pokud řešíte pozůstalost. Naším průvodcem projdete na pár kliků a prostřednictvím online formuláře nakonec přepis taky zařídíte.

Potřebuju přepsat elektřinu nebo plyn

Jdu na to

Jak přepis probíhá

Projděte naším průvodcem, stačí pár kliknutí

Na konci průvodce vyplňte online formulář

Smlouvu podepište elektronicky, je to rychlejší

Když bude potřeba, s přepisem vám pomůžeme

Informace pro živnostníky najdete tady

Podepisujte smlouvy elektronicky, je to rychlejší

Abyste mohli smlouvu podepsat elektronicky a ušetřili si tak starosti s poštou, uveďte prosím v žádosti svou e-mailovou adresu. Na tu vám pošleme vaši novou smlouvu. Kvůli elektronickému podpisu budeme potřebovat ještě vaše telefonní číslo, abychom vám mohli poslat potvrzovací SMS. Samotný podpis pak zvládnete myší nebo přes dotykovou obrazovku.

Co o nás říkají
naši zákazníci

Co vás často zajímá

Přepis odběrného místa, nebo jinak taky změnu zákazníka, je třeba provést tehdy, když se na jednom odběrném místě střídají dva různí odběratelé. Většinou to bývá v případě stěhování, úmrtí nebo koupi nemovitosti.

Pokud chcete přepsat odběrné místo, na které už energie dodáváme my, uděláte to jednoduše online a celý přepis vám zabere jen pár dní.
V případě, že dané odběrné místo není u E.ONu, musíme zároveň s přepisem vyřídit i změnu dodavatele. To už trvá o něco déle, a navíc musíte pro vyřízení přepisu použít klasickou žádost. Online to v tomto případě nejde.

Když dochází jen ke změně příjmení, nejedná se o přepis, ale o změnu smluvního údaje. Tu můžete udělat jednoduše online.

Všechny informace, které budete k vyplnění formuláře na přepis potřebovat, najdete ve své faktuře nebo ve smlouvě se současným dodavatelem. K tomu po vás budeme chtít číslo a stav elektroměru nebo plynoměru. Je možné, že k vaší žádosti budeme potřebovat ještě nějaké přílohy, třeba plnou moc. Záleží totiž na distribučním území, na kterém se vaše odběrné místo nachází. Každý distributor má trochu jiné podmínky.
Díky stavu elektroměru nebo plynoměru zjistíme, jak při přepisu rozdělit spotřebu mezi původního a nového zákazníka. Když stav nezadáte, budeme vás kvůli tomu muset kontaktovat a celý přepis se může zdržet. Pokud se nám stav měřidla nepodaří získat, distributor ho odhadne sám. Může se pak ale stát, že odhad nebude odpovídat skutečnosti a vyúčtování nebude úplně přesné.
Možností je hned několik. Stav elektroměru můžete uvést přímo v Žádosti o přepis elektřiny, stav plynoměru pak v Žádosti o přepis plynu. Pokud ho nenapíšete tam, sami se ozveme novému zákazníkovi, aby nám tento údaj dodal. V případě, že stav nebudeme znát, odhadne ho distributor podle historie spotřeby.
O přijetí a nepřijetí nahlášeného stavu rozhoduje distributor a důvodů může být několik. Tím nejčastějším je to, že nahlášený stav výrazně neodpovídá předpokládanému stavu na odběrném místě k okamžiku přepisu. Například je nižší než poslední fakturovaný stav, daleko vyšší, než by odpovídalo historii, a podobně. Pokud nebudete se stavem ve svém vyúčtování spokojeni, můžete ho reklamovat.
Samotný přepis je hotový v okamžiku, kdy od nového zákazníka dostaneme zpátky podepsanou smlouvu. Do té doby jste odběratelem vy. O dokončení přepisu dáme vědět jak vám, tak novému zákazníkovi. Až potom můžete přestat platit zálohy. Když pošlete nějakou platbu navíc, samozřejmě vám ji vrátíme.
Původního zákazníka upozorníme, že pokud nebude s přepisem souhlasit a na odběrném místě bude dál odebírána energie, je podle smlouvy o dodávce stále naším zákazníkem on. Budeme po něm chtít platby, případně u něj budeme vymáhat možné pohledávky.
V případě přepisu jde o společnou vůli a dohodu původního a nového zákazníka. Nejdřív proto na daném odběrném místě musíme uzavřít smlouvu s novým zákazníkem. Teprve potom můžeme řešit další kroky.
Podpis nového zákazníka potřebujeme k tomu, abychom za něj mohli uzavřít smlouvu o připojení s distributorem. Díky podpisu plné moci může nechat celý tento proces na nás.

Připravili jsme pro vás vzorové náhledy vyplněných žádostí na přepis elektřiny a plynu. Podívejte se, jak na to:

Díky plné moci nemusí zákazníci řešit své požadavky zvlášť s jednotlivými distributory, všechno za ně zařídíme my. Jde hlavně o komunikaci ohledně smlouvy o připojení, kterou je potřeba ukončit pro stávajícího zákazníka a vytvořit pro nového zákazníka.

V případě, kdy dochází u přepisu i ke změně dodavatele, můžeme se stávajícím dodavatelem jednat my a tím zákazníkovi ušetříme práci i starosti.

Zavolejte nám na zákaznickou linku 800 77 33 22 nebo se za námi stavte osobně na pobočce. Poradíme vám, co s tím.
Víme, že by se tato možnost našim zákazníkům mohla hodit, a tak pracujeme na tom, aby to do budoucna bylo možné.
Může se stát, že vaše odběrná místa vedeme v systému pod různými zákaznickými čísly. Pokud se tedy přihlásíte pod jedním zákaznickým číslem, nemusíte vidět všechna svá odběrná místa najednou. Ověřte si prosím, jaké zákaznické číslo odpovídá kódu EAN nebo EIC a s těmito údaji se znovu přihlaste.
Žádost původního zákazníka na přepis smlouvy platí 14 dnů. Doporučujeme domluvit se s novým zákazníkem, aby termín nezmeškal.
Žádost o přepis může stornovat původní zákazník, pokud se rozhodne, že smlouvu nakonec přepisovat nechce, nebo i nový zákazník, pokud třeba nesouhlasí s uvedenými stavy měřidla. Nejlepší bude, když se předem společně dohodnete na podmínkách přepisu. Po stornu žádosti můžete celý proces začít znovu od začátku.
Přeplatek vám pošleme způsobem, který máte uvedený ve smlouvě. Nastavení si můžete zkontrolovat nebo změnit v našem zákaznickém portále Energie24. Většina našich zákazníků upřednostňuje inkaso nebo platby přímo na účet, protože je to pro ně nejjednodušší a nemusí na placení myslet.

To závisí na dvou věcech. Zaprvé, jak rychle nám nový zákazník vrátí podepsanou smlouvu, a zadruhé, kdy nám distributor umožní přepis provést. Pokud se do něj pustíte online, obvykle je všechno hotové během 2 – 3 dnů. Může se ale stát, že se přepis protáhne až na 14 dní z důvodů, které jsme popsali.     

To důležité vyřešíte online

Online přepis energií už do tří dnů