Proud čas od času přestane jít snad v úplně každé domácnosti. Rádi bychom vám dali stručný návod, co všechno můžete vyzkoušet, abyste zjistili příčinu výpadku. Dozvíte se taky to, na koho se obrátit, pokud si s výpadkem sami zkrátka neporadíte.
Jak postupovat při výpadku elektřiny
Zhasla vám doma světla a přestaly fungovat spotřebiče? Může to být ze tří důvodů:
Spadly vám pojistky.
Probíhá plánovaná odstávka.
Nastal neplánovaný výpadek elektřiny.
Ze všeho nejdřív prosím zkontrolujte hlavní jistič. Klidně mohl přestat fungovat kvůli zkratu ve spotřebiči nebo při moc velkém příkonu spotřebičů. Všechny jističe „shoďte” do spodní polohy, potom zase všechny přepněte směrem nahoru.
Nepodařilo se nám nalézt Vaše PSČ, zkontrolujte jej prosím.
Většinou je to kvůli kalamitám. Například když v létě při bouřce spadne strom na dráty vysokého a nízkého napětí a poškodí je. Nebo když v zimě dráty vysokého napětí namrznou a přetrhnou se. Pokud k tomu dojde, distributor se vždycky snaží poruchu co nejdřív opravit a obnovit dodávku elektřiny.
Výpadek je nepředvídatelná situace, která se může stát kdykoli. Pro jistotu proto doma vždycky mějte:
svíčky, zapalovač a sirky,
baterie do svítilny a budíku,
nabité externí baterie a powerbanky na dobíjení telefonu.
Ujistěte se, že máte dobře zavřenou lednici i mrazák. Snažte se je zbytečně neotevírat, aby vám z nich neunikal chlad.
Ostatní spotřebiče pro jistotu vypojte ze zásuvky, aby se nepoškodily. Nezapomeňte například na televizi, počítač, satelitní přijímače nebo mikrovlnnou troubu.
Světla klidně nechte zapnutá. Aspoň hned zjistíte, až se proud obnoví.
Pomohly vám informace na této stránce?
Děkujeme za váš názor, který využijeme k dalšímu vylepšování našich webových stránek.
Děkujeme za váš názor. Rádi informace vylepšíme, pokud nám poradíte jak. Nepište nám sem ale prosím konkrétní požadavky, ty vyřešíte jedině přes info@eon.cz
Pole nesmí být prázdné
To důležité vyřešíte online
Portál Energie24
Už nemusíte chodit na pobočku nebo volat. Stačí se přihlásit a vše si vyřešíte online.