Ukončení smlouvy na dodávku energií
Je pro nás důležité, abyste vždy měli informace, které potřebujete. Na této stránce se proto dozvíte všechno o ukončení smlouvy s E.ONem. Zjistíte, jak postupovat a jaké formuláře od vás budeme potřebovat.
Existuje několik důvodů, proč s námi můžete chtít ukončit smlouvu. Na jednotlivých záložkách jsme popsali, co v daném případě dělat.
Jaké důvody to tedy můžou být?
- Přepis smlouvy
Tato záložka se vám hodí, pokud se stěhujete, kupujete nemovitost nebo řešíte pozůstalost. - Ukončení smlouvy s demontáží měřidla
Tuto možnost vyberete, když už v odběrném místě vůbec nebudete odebírat energie a chcete odmontovat elektroměr nebo plynoměr. - Ostatní možnosti ukončení smlouvy
Tuto záložku zvolte v případě, že z nějakého důvodu přemýšlíte o změně dodavatele.
Přepis energií
- Stěhujete se, kupujete nemovitost nebo bohužel řešíte pozůstalost? Přejděte prosím na stránku, která vás procesem přepisu provede.
Jak na to
Pokud už v odběrném místě vůbec nechcete odebírat elektřinu nebo plyn, pošlete nám prosím vyplněnou Žádost o ukončení smlouvy. My váš odběr následně ukončíme a zařídíme u distributora odmontování měřidla.
- Žádost si uložte do svého počítače.
- Formulář vyplňte, vytiskněte a podepište.
- Dokument nascanujte nebo vyfoťte a pošlete nám ho na info@eon.cz. Dejte si jen prosím pozor na kvalitu snímku, abychom všechny údaje bez problémů přečetli.
- Jestliže řešíte pozůstalost, přiložte do e-mailu i kopii úmrtního listu nebo jiného úředního dokumentu, ze kterého je patrné datum úmrtí.
- Pokud byste si s čímkoli ve formuláři nevěděli rady, podívejte se na vyplněný vzor.
Potřebné dokumenty
Jaké informace od vás budeme potřebovat
- EAN u elektřiny a EIC u plynu
Tento kód potřebujeme ke komunikaci s distributorem a Operátorem trhu. Je to takové rodné číslo odběrného místa, bez kterého to prostě nejde. Najdete ho na faktuře za energie nebo přímo ve smlouvě. - Adresa odběrného místa
Bez ní bychom odběrné místo jen těžko hledali. Pokud bydlíte v bytovém domě, nezapomeňte prosím vyplnit i číslo bytu a patro. - Číslo elektroměru nebo plynoměru
Výrobní číslo je pro nás velmi důležité. Ověříme si podle něj, jestli demontujeme správné měřidlo. Najdete ho přímo na přístroji. - Informace o zákazníkovi
Abychom mohli smlouvu ukončit a dát vám o tom vědět, potřebujeme tyto údaje:
- vaše jméno
- datum narození
- adresu trvalého bydliště
- korespondenční adresu
- telefon
- e-mail
- váš podpis na formuláři žádosti
Důvody ke změně dodavatele
Pokud přemýšlíte o přechodu k jinému dodavateli, sepsali jsme pro vás to nejdůležitější, co potřebujete vědět. Budeme ale rádi, když se nám ještě ozvete, abychom spolu probrali vaše možnosti u nás. Věříme, že se nám povede najít tarif, který splní vaše představy.
- Nemovitost jste prodali nebo se stěhujete jinam
Může se stát, že odběrné místo, ke kterému se smlouva váže, už vám nepatří nebo z něj odcházíte. Zároveň ale nechcete odmontovat měřidlo, protože nový zákazník si vybral jiného dodavatele. V takovém případě od vás budeme potřebovat dokument, který potvrdí ztrátu vlastnického nebo užívacího práva. Může to být smlouva o prodeji nebo doklad o ukončení pronájmu. - Končí vám období fixace
Smlouvu můžete vypovědět podle podmínek, které v ní máte uzavřené. Pokud nemáte smlouvu po ruce, její platnost a aktuální ceny si ověříte přes tlačítko v portále Energie24.
Zkuste si spočítat novou cenu v naší kalkulačce. A když nenajdete, co jste potřebovali, ozvěte se nám. - Bude se vám měnit cena energií
O zvýšení ceny vám dáme vědět e-mailem nebo dopisem. Podle platných zákonů v tom případě můžete ukončit smlouvu bez jakékoli sankce. Víc se dozvíte na stránkách o cenách energií.
Pokud jste dostali fakturu a nelíbí se vám cena, kterou jste na ní našli, zkuste si novou cenu spočítat v naší kalkulačce nebo se nám ozvěte na info@eon.cz. - Nesouhlasíte s dalším prodloužením smlouvy
Pokud vám pošleme dopis nebo e-mail s informací, že vaši smlouvu automaticky prodlužujeme na další období, a vy s podmínkami prodloužení nesouhlasíte, můžete smlouvu bez sankce ukončit. Novou cenovou nabídku si můžete spočítat v naší kalkulačce, nebo se nám rovnou ozvěte.
Ukončení smlouvy při přechodu k jinému dodavateli probíhá ve všech případech stejně
Pokud už v odběrném místě vůbec nechcete odebírat elektřinu nebo plyn, pošlete nám prosím vyplněnou Žádost o ukončení smlouvy. My váš odběr následně ukončíme a zařídíme u distributora odmontování měřidla.
- Žádost si uložte do svého počítače.
- Formulář vyplňte, vytiskněte a podepište. Jako důvod pro ukončení zvolte možnost „Změna dodavatele“. Pokud byste si s něčím nevěděli rady, podívejte se na vyplněný vzor.
- Dokument nascanujte nebo vyfoťte a pošlete nám ho na eon-obchodnik@eon.cz. Dejte si jen prosím pozor na kvalitu snímku, abychom všechny údaje bez problémů přečetli.
- Jakmile vaši žádost zpracujeme, e-mailem vám dáme vědět, jestli výpověď můžeme přijmout.
Potřebné dokumenty
Co byste při změně dodavatele neměli přehlédnout
- Nikdy nejde jen o cenu
Na trhu je stále řada nepoctivých obchodníků, kteří slibují nízkou cenu, ale smlouva s nimi má řadu háčků a nevýhod. Jak jim nenaletět, se dozvíte tady. - Výpovědní lhůta
Pokud si nejste jistí, jakou výpovědní lhůtu máte sjednanou, zjistíte to přímo ve své smlouvě. Naše smlouvy se během času mění, ale vždycky byste tuto informaci měli najít v sekci Podmínky sdružených služeb dodávky elektřiny. - Poplatek za odchod během doby fixace
Pokud máte fixovaný produkt a jeho fixace zatím neskončila, kvůli předčasnému odchodu budete muset zaplatit smluvní pokutu. Její výše se liší podle toho, kdy jste s námi smlouvu uzavřeli. U starších smluv jde o částku ve výši 5 500 Kč, u novějších smluv se pokuta vypočítá podle doby, o kterou si smlouvu zkracujete. Přesně to zjistíte ve své smlouvě.
Pomohly vám informace na této stránce?
Děkujeme za váš názor, který využijeme k dalšímu vylepšování našich webových stránek.
Děkujeme za váš názor. Rádi informace vylepšíme, pokud nám poradíte jak. Nepište nám sem ale prosím konkrétní požadavky, ty vyřešíte jedině přes info@eon.cz