Zranitelný zákazník
Zranitelný zákazník je člověk, který potřebuje elektřinu k napájení speciálních přístrojů zajišťujících základní životní funkce, například dýchání. Pokud jím jste nebo se o takového člověka staráte, na této stránce vám poradíme, jak zajistit chráněnou dodávku energie.
Kdo může být zranitelná osoba
- Člověk, který je takzvaně zranitelnou osobou a má s námi uzavřenou smlouvu na dodávku energií. Může jít i o případ, kdy tento člověk bydlí u některého z našich zákazníků, ale sám jím není.
- Právnická osoba, u které zranitelný člověk bydlí a která se o něj stará. Ať už jde o akciovou společnost, nadaci, nebo třeba obec, musí s námi mít uzavřenou smlouvu na dodávku energií.
Co je to určené odběrné místo
Chráněná dodávka elektřiny putuje do takzvaného určeného odběrného místa.
Zákon vymezuje určené odběrné místo takto:
- K jednomu zranitelnému zákazníkovi se může vztahovat vždycky jen jedno odběrné místo.
- Musí jít o místo, kde zranitelný zákazník bydlí, ale nemusí se jednat o trvalé bydliště.
- Může být připojené jen k hladině nízkého napětí, nikdy k vyšším hladinám.
- Plánovaná roční spotřeba v něm nesmí přesáhnout 30 MWh.
Co budeme potřebovat pro poskytnutí chráněné dodávky elektřiny
Lékařské potvrzení
- Chráněný zákazník musí využívat některý z prostředků pro terapii nebo kompenzaci onemocnění, které popisuje nařízení vlády.
- V potvrzení musíme najít kontaktní údaje, popřípadě adresu bydliště, EAN kód, tedy registrační číslo odběrného čísla, a prohlášení o využívání prostředku pro terapii nebo kompenzaci onemocnění. Kromě toho musí potvrzení obsahovat prohlášení o tom, že chráněný zákazník bydlí v nahlášeném místě bydliště.
- Jak má lékařské potvrzení vypadat a co v něm nesmí chybět, taky popisuje nařízení vlády. Připravili jsme pro vás jeho vzor.
Dohoda se zákazníkem
Doručení dokumentů do E.ONu
Každý odběratel chráněné dodávky elektřiny by nám měl nahlásit jakékoliv změny kontaktních údajů – například adresy bydliště, když se stěhuje. Jen tak můžeme chráněnou dodávku v pořádku realizovat.
Přicházíte k nám v režimu dodavatele poslední instance (DPI)?
V případě, že je vaše odběrné místo na distribučním území společnosti EG.D a váš dodavatel ukončil činnost, stáváme se vaším dodavatelem poslední instance. Abychom vám mohli poskytnout chráněné dodávky energie, je potřeba s námi uzavřít smlouvu.
- Bez toho, abyste s námi měli uzavřenou smlouvu na dodávku energií, vám budeme v režimu DPI automaticky dodávat elektřinu až 3 měsíce, jak nám to určuje zákon. Kdykoliv během této doby máte možnost uzavřít standardní smlouvu na dodávku elektřiny s námi nebo s jiným dodavatelem energií.
- Pokud během této doby s nikým smlouvu neuzavřete, dodávka elektřiny v režimu DPI se po 3 měsících automaticky změní na dodávku elektřiny se smlouvou na dobu neurčitou. Platí pro ni standardní ceník a podmínky.
- V případě, že se rozhodnete pro nás, před uzavřením smlouvy na dodávku energií můžeme chtít zálohu na elektřinu.
- Zvýšenou ochranu odběrného místa pro vás, jakožto zranitelnou osobu, rádi zajistíme. Budeme k tomu potřebovat žádost a související dokumenty, tedy lékařské potvrzení a případnou dohodu se zákazníkem. Obojí nám prosím dodejte do 30 dnů od zahájení dodávky elektřiny v režimu DPI. Když lékařské potvrzení v této lhůtě nedostaneme, povinnost zvýšené ochrany pro nás končí.
Pomohly vám informace na této stránce?
Děkujeme za váš názor, který využijeme k dalšímu vylepšování našich webových stránek.
Děkujeme za váš názor. Rádi informace vylepšíme, pokud nám poradíte jak. Nepište nám sem ale prosím konkrétní požadavky, ty vyřešíte jedině přes info@eon.cz